آغاز طرح استانداردسازی مهمانپذیرهای آذربایجان‌شرقی

معاون گردشگری آذربایجان‌شرقی ضمن اشاره به سابقه دیرینه مهمان‌پذیرها در تاریخ آذربایجان‌شرقی از آغاز طرح استانداردسازی مهمان‌پذیرهای این استان خبر داد.

به گزارش میراث آریا، علیرضا بایرام‌زاده با اشاره به تاریخ دیرینه مهمان پذیرها در آذربایجان‌شرقی بالأخص کلانشهر تبریز گفت: استان آذربایجان‌شرقی از اولین استان‌های مجهز به مهمان‌پذیر در کشور است که طرح اجرایی استاندارسازی این مهمان‌پذیرها از امروز ۱۶ تیرماه سال ۱۴۰۳  آغاز شد.

معاون گردشگری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: اکثر مهمان‌پذیرهای استان تاریخی محسوب شده و برخی از آن‌ها ۱۰۰ سال قدمت دارند که این مسئله شیوه استاندارسازی این اماکن اقامتی را حائز شرایط خاصی می‌کند بگونه‌ای که با شیوه‌های استاندارسازی سایر تأسیسات که به صورت مستمر طی سال‌های اخیر اجرایی شده است تفاوت اساسی دارد.

او افزود: رعایت نکات ایمنی، بهسازی و توجه به حفظ بافت تاریخی و سنتی مهمان‌پذیرهای استان از مهم‌ترین سرخط‌های عملیاتی اجرایی استانداردسازی محسوب می‌شوند. لازم به ذکر است که تجربه‌ اقامتی ایمن در کنار فضایی آرام از مهم‌ترین عوامل افزایش رضایت گردشگران و مسافران در مهمان‌پذیرها محسوب می‌شود.

بایرام زاده با اشاره به فعالیت ۸۱ مهمان پذیر در استان اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی حدود ۱۱۰۰ اتاق و ۲۹۴۹ تخت د ر مجموع ۸۱ مهمان‌پذیر رسمی و فعال دارد که با شکل‌گیری تشکل حرفه‌ای مهمان‌پذیران استان و همکاری این تشکل، آغاز عملیات استاندارسازی این اماکن اقامتی کلید خورد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041600734
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha